Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

2007年5月30日 星期三

lack of reader

From the day I out of someone's life,
and from the article that I wrote about how disappointed on someone,
seems my blog have less reader to visit.
I don't know why, maybe because my late update,
or maybe because there's nothing interesting to read anymore.
The counter increase so slow everyday,
feel so depressed that maybe really no one interest about my life.

自從我離開了某人的生活,
自從我寫出對某人的行為很失望之後,
我的網誌少了很多讀者.
我不知道為什麼, 可能因為我很少更新,
或者因為沒有什麼有趣的東西讓人看.
看著那個人數紀錄器跳動得那麼慢,
也許真的沒有人對我的生活好奇!

I feel like I am a totally different person now.
Everything seems like so ambiguous.
Suddenly realise we are all ZERO when came to this world.
WE have no clothes, no money, no friends.
What we owned now is a gift, a bonus from the God.
If one day, we lost everything again,
no more have the right to own them.
We should not blame anyone,
because we came to this world with nothing,
we leave this world with nothing too.

我覺得我變得很不同了,
所有東西也變得很模糊不清.
突然發覺其實我們來到這個世界的時候,
是什麼也沒有, 一絲不掛, 沒有衣服,
沒有錢, 沒有朋友,
我們所擁有的都是上帝送給我們的禮物, 是額外的,
如果有一天, 我們又再次失去所有,
我們也不應該抱怨任何人,
因為我們從沒有帶著什麼來到這個世界,
所以也不能帶什麼離開.

I treasure what I have now,
but I still believe that wonderful things won't last forever.
If one day, this beautiful things need to leave me alone,
I will still bless for it.
Just pretend it is a dream,
a dream never come true,
but at least I did enjoy before.

我珍惜現在擁有的,
但我相信好景不會常在.
如果有一天, 這美好的東西要捨我而去,
我仍然會祝福它.
就當這是一場夢,
一場永遠不會實現的夢,
但至少我享受過!

0 個別人留下的字句: